Mattips - kräftsås och pasta

Hej!
Min dag har varit bra, sov hyfsat länge idag vilket var skönt. Jag och mamma var ute och gick en runda i eftermiddags också, runt Åtterås så det blev 7km ungefär tror. jag Det var verkligen hur skönt som helst och väldigt varmt.
 
Jag har även varit med Julia idag, vi var ute och fotade en stund. Dock blev det inga bra bilder men jaja. Nu tänkte jag tipsa om ett gott recept, kräftsås och pasta. Jag hittade detta receptet för någon vecka sedan på recept.nu och idag lagade jag det. Det var faktiskt himla gott!
 
1st stor purjolök
0,5 msk smör
2,5 dl citronsås (kelda)
1burk kräftstjärtar i lag, (170 g)
3msk dill, hackad
 
Ansa, skölj och strimla purjolöken. Fräs den i smör i 2-3 minuter. Tillsätt sedan citronsås och dill. Låt det koka ihop i ungefär 2-3 minuter. Häll sedan av spadet från kräftstjärtarna och lägg i dem och dillen. Rör ihop och sedan klart.
Servera med pasta.
 
Inte alls komplicerat, lätt värt att testa! Nu ska jag sätta på en film men inte vara uppe allt för sent, imorgon rullar bilen mot Gällstad för shopping! /Clara
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visa vad du köpte :))

2013-04-01 @ 19:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0