Mina tankar

And here it is..
 
 
Okej, ska försöka sammanfatta detta inlägget med mina tankar, dels vad jag tycker om mig osv.
 
Alla ska kunna känna sig vackra i sin kropp/utseénde, alla kan inte vara perfekta, det finns ingen som är perfekt även om det kan se ut så på utsidan, kanske mår den personen dåligt men inte visar det, somsagt inget har det perfekta livet.
 
Jag kan bli lite arg på vissa som är pinnsmala, då menar jag verkligen pinnsmala som säger typ "nej men gud, jag måste gå ner 5kilo". Jag läser en blogg, det är en tjej som är 15år. Hon väger kanske runt 45-50 kilo och är verkligen sjukt smal, hon har typ gått upp 5kilo på några månader och nu har hon ångest över sin kropp och vill gå ner i vikt, hon säger själv att det om hon går upp några kilo till skulle hon inte bli tjock men ändå envisas hon med att gå ner i vikt trots att hon är pinnsmal. När jag läser detta mår jag själv ganska dåligt och jag är säker på att det finns flera än jag. Eftersom hon är smalare än mig får man ju själv lite ångest över sin kropp, nej jag är inte tjock och det vet jag innerst inne men jag tänker så när hon skriver så, man mår ju skitdåligt av det.
 
Det här med att gå ner i vikt är ju upp till var och en och vad man känner för. Men egentligen är ju bara siffrorna på vågen inte värt någonting, det är ju bara onödigt med vågar enligt mig för jag vet att jag väger mycket mer än vad jag ser ut att göra så jag gillar verkligen inte att väga mig för jag mår så sjukt dåligt av det.
 
Jag är själv inte helt nöjd med min kropp, jag gillar min mage men kunde önskat att mina ben var lite smalare (jag säger inte att dem är tjocka men kunde ändå önskat att jag hade lite smalare ben). Det här med att jag fick ångest för min kropp började mer när jag började högstadiet, när jag gick på mellanstadiet så var man ju ändå äldst på skolan osv. Men nu är det så eftersom jag går i sjuan och är då yngst på skolan så brukar jag typ ha ångest för min kropp för om man ser en som går i nian och är såhär snyggt smal känner jag bara, varför kan inte jag se ut så?
Tumblr_ma19b0m4wc1rwd3tko1_400_large
 
Och till min kropp, jag är tidigt utvecklad och det har jag alltid varit med allting. Om man ser det såhär så är min kropp egentligen några år äldre än vad jag är, och jag är inte såhär pinnsmal, jag är inte tjock, jag är smal men samtidigt kurvig, det jag menar är att jag har höfter osv. Jag försöker äta så nyttigt som möjligt men självklart får man ju unna sig också, jag tränar väldigt hårt nu och det känns bra för man håller igång och är i form samtidigt som det är så sjukt kul. Till sommaren har jag som mål få en snyggare kropp, och jag är envis så om jag bara vill kommer jag lyckas med det. Jag blir så inspirerad när jag går in på weheartit och kollar på träningsinspiration, träningsbilder, nyttig mat, frukt osv
Dreams of 2013linncarolinaInspiredFemaleFitnessFacebook
 
Okej, min sammanfattning av en tanke jag har. Ni läsare får tycka vad ni vill om detta, jag kände bara att jag ville dela med mig av mina tankar och jag tror att jag inte är den enda som tänker såhär. Somsagt, man ska känna sig fin i sin kropp oavsett hur den ser ut för alla kan inte vara perfekta, jag är ju sådär nöjd med min kropp men jag ska se till att fixa till det. Haha nej men, jag ska börja äta mycket nyttigare och absolut inte småäta, ta en frukt istället liksom
 
/Clara
 
9068_309082895872155_1825223035_n_large
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt bra skrivit! 👍

2013-01-31 @ 07:34:46
Postat av: Moa Hansson

Riktigt bra Clara! Kör bara på o bry dig inte vad folk säger varken om dig eller sig själva! :D

2013-01-31 @ 16:51:02
Postat av: Annie

Så sjukt bra skrivet tjejen! <3

2013-01-31 @ 17:08:26
URL: http://ottossonannie.blogg.se
Postat av: Anonym

Grymt bra skrivit! +Känner igen mig helt!

2013-01-31 @ 21:03:25
Postat av: Emma

Bra skrivit! :)

2013-02-01 @ 18:41:10
URL: http://www.emmasves.blogg.se
Postat av: Ida

Oh herre, assant alltihop! Bra skrivit :)

2013-02-03 @ 17:54:10
URL: http://idaoisabell.blogg.se
Postat av: Anonym

SÅ bra skrivit, kunde lika gärna varit jag det handlar om!

2013-02-03 @ 18:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0