bruten handled

Som sagt åkte till ridskolan igår även fast mamma sa att det kanske är bättre om ryggen får vila.
Red ju Lee som vanligt det gick faktiskt ganska bra dock riktigt pigg och vid utgången av ridhuset är det ju så himla läskigt tydligen. Galopperade och hon brallade till typ två tre gånger med skening. Valde att rida på volten längst upp istället och det gick riktigt fint tills någon annan häst hoppar till och då får hon fnatt och skenar rätt mot väggen. Hängde lite halft nere, och jag försöker oftast vilja sitta kvar men denna gången gick det inte då hon höll på och springa in i väggen.Så ja, där låg på marken,brukar ställa mig upp så snabbt som möjligt men kände att nu har det hänt något med min hand. Fingrarna var bortdomnade och en stor riktig bula vid handen.Och en som red i gruppen sa att hennes dotter med gjort så en gång och att vi skulle ringa ambulansen.
Fick åka ambulans för första gången i mitt liv (har alltid velat göra det,haha). Fick en slang (kanyl??) in i handen med en massa smärtlindrande typ och fick ta en alvedon son en gammal tant, haha han var riktigt rolig som satt där. Var väl där vid kvart i nio typ, fick åka till röntgen osådär, väntade på svaret tills typ halv tolv så då började det göra riktigt ont och det var en stor knöl runt hela handen. Det var brutet men slapp iallafall operera och sövas ner. Så dom sövde typ ner själva handen och drog det till rätta, var typ skönt när det knäckte till,haha. Så ja här sitter jag med en gipsad hand för första gången i mitt liv. Det jag själv var mest förbannad över var att jag vill rida så mycket som möjligt nu,haha typiskt mig.
Men men detta har man väl väntat på lite i sju år när man ridit.
Så går inte till skolan idag kunde inte sova inatt och handen verkar som in bomben.. Får se om jag går imon,hoppas det.
/Moa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0