10 sanningar/saker om mig

Kör på denna också! /Moa
 
1. Jag har väldigt svårt att lita på folk och berätta saker för dom oså. Den jag kan dela allt med bäst är Clara. Jag känner att hon alltid lyssnar och finns där, och det är jag väldigt glad över.
 
2. Jag trivs sjukt bra i den klassen jag går i just nu. Det är en hel del blanding, vilket gör det ganska roligt. Man kan ju dock sakna ibland att ha någon och prata "hästsnack" med.
 
3. Att rida, och att vara i stallet eller bara umgås med hästar är det bästa/roligaste som finns. Hästar har alltid varit min "grej". När jag var liten var det ända jag tänkte på, och jag utnyttjade alla chanser som fanns att rida.
 
4. Jag är inte orolig för min väg till gymnasiumet. Alla snackar om att dom inte vet vad dom vill bli eller om dom skulle välja fel eller inte våga sticka ut. Jag tänker välja ett jag tycker är roligt och samtidigt ha kvar mitt intresse i det. Passa på att göra roliga saker när man är ung och om det skulle gå åt pipan så är det bara att läsa om.
 
5.  Mitt humör styr mig ganska mycket. Ena stunden kan jag vara överlycklig och andra stunden tjurig och ibland vara ledsen.  Det är ganska jobbigt, men det kommer i perioder.
 
6. Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker och tänker utan gör min egen grej. Vågar vara mig själv. Tycker även folk är jobbiga ibland som inte vågar säga vad dom tycker . Som om dom säger en sak och sen tycker man själv en annan sak så säger dom den saken man själv säger för att dom inte vågar vara sig själva. Gäller inte bara "snack" utan typ kläder osånt med.
 
7. Jag älskar klockor. Har fem stycken men använder oftast bara min silverklocka. Det som är så sjukt tråkigt just nu är att jag inte kan använda den för jag har ju den på vänster handen och just nu är den handen krokig och sticker ut (efter jag bröt den) så  just nu kan jag inte använda den för jag kan inte ha den på höger,hehe.
 
8.När jag gick i 4-6 så var idrott mitt favoritämne i skolan. Älskade när vi hade sån friidrotts dag. Tyckte även friidrott var jätte kul och var inne många gånger att börja på det. När jag kom upp till 7, var det typ: Ååh inte idrott.
 
9. Jag kan uppfattas som väldigt blyg när man lär känna mig. Men när man sedan umgås mer och mer så blir jag lite mer av den galna, konstiga , klumpiga, flummiga  Moa typ. Som när jag är med Clara, Julia eller Ellen så kan det bli lite för flum.
 
10. Jag är en person som oftast alltid har koll på tiden. Försover mig typ aldrig till skolan, förbereder kläder osånt dagen innan för att slippa stressa. Gillar att mer ha tid på mig än att stressa. Kommer alltid för tidigt till saker oså, men det känns bättre än att komma 10 minuter för sent liksom.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0