Dag 9. Mitt största intresse

Tror ni alla vet att mitt största intresse är ridning.
År 2006 (tror jag) startade ridskolan Gark upp igen som ligger  i mellan Gislaved & Anderstorp.
Enda sedan jag var mini liten hade jag velat rida, så ja det har väl alltid funnits i mitt blod att jag gillat hästar.
Så en dag kom jag ihåg att jag var hos Clara då kom mamma och skulle hämta mig , då frågade hon om jag ville börja rida ? Tvekade inte en sekund ju ,svaret var ju lätt ja.
Så ja ,sen den första gången på ridskolan har jag alltid ridit. Har bytt grupper hit och dit och nya ridlärare.
Sedan så kom jag i en jättebra grupp & fick då börja rida för Monika. Monika har verkligen hållt ihop ridskolan så sjukt bra, men nu ska hon börja läsa så nu kommer vi få en ny ridinstruktör & ridskolechef , vi får hoppas det blir bra.
2007 , hade jag väl bara ridit i ett år så då hade mamma en jobbakompis och hon undrade om jag ville börja rida hennes ponny Beuty. Jag & Beuty kunde ju knappast någonting men vi båda lärde varandra utan & innan.
Utan Åsas & Beutys hjälp tror jag inte jag varit så bra & tuff som jag är inom ridningen nu.
Men man växer och min och Beutys tid tog slut . I början av 2012 så började jag rida Delight ett 3-4 årigt d-ponny sto . I somras fick jag även ha henne här hemma , åh vad jag saknar det som vi utvecklades älskar att titta på bilder som man ser skillnad på bara någon månad.
Tyvärr så blev det inget mer mellan oss p.ga av  privata själ.. Väldigt tråkigt då jag trivdes med Delight.
Nu rider jag bara på ridskolan , men vi får se hur det blir nu till våren har lite på gång.
Men ja som sagt ridningen är mitt största intresse, vet inte varför man fastnar för det ,men tror ändå att det är passionen att kunna få ett samspel med ett levande djur, det är stort.
/Moa
liten till stor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0